كاربردهاي جديد ارتباطات يكپارچه و مركز تماس
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۲:۰۷| بازدید: | نویسنده مهرداد | نظرات (0)

 

تغيير جزء جدايي‌ناپذير فناوري است و اكنون توانايي همگام ماندن با هر رويداد فناوري بسيار محدود شده است. درست زماني‌كه به سطح بالاي تخصص خدمات شبكه در دامنه مفروض مي‌رسيد (خواه از طريق يادگيري پيوسته يا نفوذ ساده)، رويداد تازه‌اي رخ خواهد داد كه شما را وارد مي‌سازد تا دوباره همه چيز را مدنظر قرار دهيد. براي مثال، فناوري ابر، WebRTC، اينترنت اشيا (IoT)، SDN (شبكه‌هاي مبتني‌بر نرم‌افزار) و غيره. 

درحالي‌كه شما فقط دانش مقدماتي از اين مسائل داريد و از آنجايي‌كه اين مسائل نسبتا تازه و بسيار پيچيده هستند، ولي احتمالا با VoIP خيلي وقت است كه آشنا شده‌ايد. اگر بخواهيم دقيق‌تر بگوييم، زماني‌كه VoIP براي اولين بار به‌طور تجاري در سال 1995 عرضه گرديد، كانسپت راديكالي بود كه ندرتا از آن درك درستي وجود داشت. البته اين موضوع نصب شبكه
 نيز به ندرت رخ مي‌دهد كه يك فناوري مورد اغراق قرار گيرد و در عين حال، ناچيز شمارده شود. اغراق در ارتباط با توانايي VoIP بدين خاطر مصداق مي‌يابد كه به اعتقاد اهالي خوش‌بين فناوري، اين نرم‌افزار باعث منسوخ شدن شيوه قديمي تلفن مي‌شود و پايان‌بخش فعاليت متصديان تلفن بود. با اين وجود هيچ يك از مسائل فوق رخ نداد و 20 سال بعد، نفوذ VoIP در بازار در سطح دو رقمي باقي ماند. 

برعكس، توانايي VoIP از اين جهت ناچيز شمارده شده است كه اين نرم‌افزار توانست بر كمبودها و نقايص اوليه‌اي فائق آيد كه باعث شهرت يافتن آن به‌عنوان يك فناوري تفريحي مانند راديو هم شده بود. شايد اشاره به تاريخ چندان مطلوب نباشد، ولي هدف اشاره به اين نكته است كه امروز هيچ كس واقعا ديگر راجع به اين‌كه آيا VoIP جايگزين TDM خواهد شد يا خير طرح سوال نمي‌كند. اين فناوري اكنون دو دهه است كه جايگزين شيوه قديمي تلفن گرديده است، درحالي‌كه با حركت رو به جلو كليه موارد پياده‌سازي پشتيباني شبكه تلفن جديد نيز به‌طور كلي يا جزئي مبتني‌بر VoIP هستند.

چگونه VoIP بستر را براي رويدادهاي بزرگتر آماده مي‌سازد
اين مقدمه از اهميت زيادي برخوردار است؛ VoIP مثالي قابل‌‌ملاحظه از تاثير آشفتگي در جهت تغيير شيوه تفكر و انجام كارها مي‌باشد. درحالي‌كه تجربه انجام تماس VoIP متفاوت با TDM نيست، ولي فناوري‌هاي زيرين بسيار متفاوت هستند و از شفافيت زيادي براي كاربران نهايي برخوردار مي‌باشند. درصورتي‌كه VoIP فقط راجع نسخه‌برداري از تلفن خط ثابت بود، آنگاه صرفا يك كالا محسوب مي‌گرديد. هرچند اين موضوع هم اكنون براي بسياري از كسب و كارها مصداق مي‌يابد. 

آشفتگي برآمده از مسيريابي ترافيك صوتي در يك شبكه داده است. در حالت بلادرنگ، هدايت صوت در واقع از اين طريق (IP) بسيار دشوار است؛ هرچند زماني‌كه فرآيند كار به‌درستي انجام گيرد، صدا به طرق كاملا جديد قابل استفاده خواهد بود. اين موضوع شايد براي افرادي معنا نداشته باشد كه هرگز از تلفن روتاري استفاده نكرده باشند درحالي‌كه بايد خاطرنشان شد كه امروز بسياري از برنامه‌هاي كاربردي داراي قابليت VoIP هستند. اين نوآوري‌هاي هرگز با استفاده از شيوه قديمي تلفن قابل تصور نبودند و اين دقيقا نكته‌اي است پسيو شبكه كه بايد به آن توجه گردد. VoIP بدين خاطر محبوب است كه هزينه تلفن را پايين مي‌آورد؛ ولي ارزش واقعي آن برآمده از ارائه قابليت صوتي در دنياي شبكه‌هاي داده است كه مي‌تواند به‌طور موثر و ساده‌تر با برنامه‌هاي كاربردي ارتباطاتي مورد استفاده براي انجام وظايف گوناگون تعامل داشته باشد. 

بر اين اساس، بگذاريد اكنون راجع به رويدادهاي بزرگي حرف بزنيم كه از اين طريق محقق مي‌گردند. VoIP در نوع خود فناوري است كه زمينه‌ساز تغيير و تحول شگرفت شده است درحالي‌كه هزينه تلفن را كاهش داده است و ارزش جديدي را براي صوت قائل گرديده است. اين موضوع براي ارزش نهادن بر بيشتر فناوري‌ها كافي است ولي VoIP بستر تازه‌اي را نيز براي ارتباطات پيشرفت فراهم ساخته است. اين فناوري نه تنها امروز با ساير شيوه‌هاي ارتباطات قابل يكپارچه‌سازي است، بلكه براي اولين بار شيوه‌هاي بلادرنگ و نزديك به بلادرنگ به‌طور همزمان و با يكديگر قابل استفاده هستند. اين موضوع زمينه‌‌ساز ارائه انواع جديد خدمات و محصولات ارتباطات جديد بوده است؛ براي مثال، ارتباطات يكپارچه (UC).

درحالي‌كه UC هنوز به‌طور كامل درك نگرديده است، ولي كليه فروشنده‌هاي فناوري تلفن آن را عرضه مي‌نمايند؛ و اين درحالي است كه اغلب سرويس پيشتاز كريرهاي ارتباطات فروشنده راه‌حل‌هاي ميزباني شده براي مشتريان تجاري مي‌باشد. بسياري از كسب و كارها از استفاده از VoIP فقط براي انجام تلفن رضايت كامل دارند، درحالي‌كه سايرين نصب شبكه ارزش راهبردي اين فناوري را مدنظر قرار مي‌دهند. در اين موارد، VoIP نقش يك كاتاليزور را براي اتخاذ شيوه تفكر متفاوت راجع به تلفن و طيف وسيع‌تري از ارتباطات بازي مي‌نمايد. 



تحول از VoIP به UC و سپس، مركز تماس
درست همان‌طور كه VoIP بستر را براي UC فراهم ساخت، اين دو فناوري اكنون زمينه‌ساز تفكر متفاوت راجع‌به مركز تماس گرديده‌اند. 

 

برچسب‌ها: ،

[ ]

:: مطالب مشابه
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :

بقیه صفحات

درباره سایت
موضوعات
موضوعي ثبت نشده است
عضویت در خبرنامه
عضویت لغو عضویت
آرشیو سایت
نظر سنجی سایت
نتیجه
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
لینک های تبادلی اتوماتیک
فاقد لینک
ورود به سایت
نام کاربری :
پسورد :
عضویت در سایت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار سایت
بازدیدکنندگان امروز : 18
بازدیدکنندگان دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
کل بازدیدکنندگان : 1332
دیگر موارد