انتظار مي رود كه تا سال 2021، بازار خدمات VoIP تا140 ميليارد دلار افزايش يابد - از 83 ميليارد دلار در سال 2015-. VoIP تلفن همراه و تكيه كمتر بر خطوط ثابت سنتي تنها دو عامل اين رشد نجومي هستند. در حال حاضر، شركت هاي بيشتري در حال سرمايه گذاري در VoIP براي بهينه سازي فرآيندهاي خدمات مشتري خود هستند. اين فناوري به كسب ميكروتيك و كارها امكان پاسخگويي به تماسهاي بيشتري را ميدهد، با مشتريان 24 ساعته در روز ارتباط برقرار ميكند و در هزينه صرفه جويي مي كند.
1. VoIP به شركت ها امكان پاسخگويي به تماس هاي بيشتري را مي دهد.
با VoIP هيچ تماسي بي پاسخ نمي ماند. اين سيستم ها داراي تكنولوژي انتقال تماس هستند كه هر تماس را به شخص مربوطه انتقال مي دهند. VoIP به شركت ها اين امكان را مي دهد تا مشكلات مربوط به خدمات مشتريان را در حين وقوع حل و فصل كنند. سازمان مي تواند اشتباهات را كاهش داده و از مشتريان ناراضي دلجويي كنند.
شركت ها حتي مي توانند سرويس هاي خدمات مشتري را به يك شخص ثالث در يك منطقه زماني متفاوت انتقال دهند. در نتيجه، مصرف كنندگان ميتوانند در هر زمان روز يا شب با يك حرفه اي خدمات به مشتري صحبت كنند.
VoIP  بهره وري خدمات مشتري را افزايش مي دهد.  چرا كه زمان كمتري در پست صوتي و تماس مجدد با مشتريان خدمات شبكه هدر مي شود و كاركنان قادر به پاسخگويي بيشتر به تماس ها هستند. شركت هايي كه داراي يك راه حل ارتباطي يكپارچه اند 191 ساعت در روز و 49660 ساعت در سال، با توجه به يك پژوه، را ذخيره مي كنند.
2. VoIP  به شركت ها اجازه مي دهد با مشتريان تعامل داشته باشند.
خدمات مشتري براي هر كسب و كار بسيار مهم است.  تا سال 2020، خدمات مشتري از قيمت و محصول به عنوان يك عامل در ايجاد تمايز در برندها پيشي خواهد گرفت. علاوه بر اين، 86 درصد از مصرف كنندگان براي تجربه بهتر مشتري هزينه بيشتري خواهند كرد.
VoIP  به كسب و كارهايي كه با خدمات مشتريان در حال دست و پنجه نرم كردن هستند، كمك مي كند. اين فن آوري با سيستم عامل هاي نرم افزاري خدمات مشتري هماهنگ شده است تا تجربه مشتري را افزايش دهد. وقتي يك مصرف كننده با يك شركت ارتباط برقرار مي كند، كاركنان مي توانند اطلاعات خود را بالا ببرند و تعاملات گذشته را بررسي كنند. كارمندان مي توانند اين اطلاعات را در زمان واقعي به روز كنند.
بر خلاف ايستگاههاي راديويي سنتي، كاركنان اطلاعات بيشتري در مورد مشتريان در دست دارند.  در نتيجه، كاركنان مي توانند مشكلات پشتيباني شبكه را  در زمان سريعتري حل و فصل كنند و افزايش از نارضايتي مشتريان به اختلافات عمده جلوگيري كنند. VoIP  اجازه مي دهد تا كسب و كارها با مشتريان خود در 24 ساعت شبانه روز در ارتباط باشند.
اين فقط تماس هاي صوتي نيست.  با برخي از خدمات  VoIP، كسب و كار مي تواند با مشتريان از طريق اس ام اس و سيستم هاي رسانه هاي اجتماعي مانند WhatsApp و فيس بوك مسنجر ارتباط برقرار كند.



 

3. VoIP  موجب صرفه جويي شركت ها در هزينه ي مديريت خدمات مشتري ميشود.
VoIP  همچنين باعث صرفه جويي در هزينه هاي متعدد مي شود. كاركنان خدمات مشتري مي توانند در خانه كار كنند، چيزي كه پسيو شبكه مي تواند باعث هزاران دلار صرفه جويي در سال شود.  كسب و كارهايي كه به كاركنان امكان ارتباط از راه دور را مي دهد، اهداف خدمات به مشتريان خود را براورده كرده و در هزينه ها را كاهش مي دهد - لوازم اداري، آب و برق، هزينه كاركنان، و غيره. شركت فن آوري كامپيوتر دل از طريق ايجاد امكان براي كاركنانش براي ارتباط از راه دور، 39.5 ميليون دلار در هزينه صرفه جويي كرد و انتشار انرژي را كاهش داد.  
كسب و كارها همچنين در صورتحساب گران قيمت تلفن مي توانند صرفه جويي كنند. به جاي برقراري ارتباط با مشتريان از طريق خطوط سنتي، شركت ها مي توانند از خدمات VoIP براي حل مشكلات و شكايات استفاده كنند. ارسال اطلاعات صوتي از طريق اينترنت بسيار ارزان تر از برقراري تماس از يك تلفن ثابت است.  با توجه به يك مطالعه، ميانگين هزينه هاي ماهانه VoIP فقط 25 دلار است، در مقايسه با 50 دلار براي خطوط تلفن ثابت. علاوه بر اين، برخي از كسب و كارها پس از انتقال از خطوط تلفن ثابت به VoIP مي توانند تا 75 درصد صرفه جويي كنند.
VoIP  ابزار ارتباطي قدرتمندي براي خدمات مشتري است. اين تكنولوژي به كسب و كارها اجازه مي دهد تا به تماس هاي بيشتري پاسخ دهند، با مشتريان بيشتري ارتباط برقرار كنند و پول بيشتري را ذخيره كنند. انتظار مي رود شركت هاي بيشتري براي سرمايه گذاري در VoIP و بهبود فرايندهاي خدمات مشتري خود تا پايان سال 2017 اقدام كنند.
در يك تحقيق انجام شده در مورد كارآيي سلوشن هاي امنيتي، سه-چهارم شركت كنندگان بي اعتمادي شگفت انگيزي نسبت به اين ابزار نشان دادند. 
براساس نظرسنجي Tripwire از كاربران حرفه اي ابزار امنيت اطلاعات، 75% شركت كنندگان باوردارند كه خريد تمام ابزار امنيتي موجود در بازار به آنها اين امكان را نمي دهد تا بطور كامل از سازمان خود محافظت كنند. 
اين تحقيق همچنان نشان داد كه تقريبا نيمي از كاربران (46%) ابزار امنيتي خريداري كرده اند كه قادر به پاسخگويي نيازهاي سازماني آنها نبوده است. 
به گفته ي تيم ارلين، نايب رييس مديريت و استراتژي محصولات Tripwire :" ابزار و تكنولوژي هاي خدمات شبكه جديد هرروزه به بازار امنيت اطلاعات وارد ميشوند، اما واضح است كه بسياري از انها نيازهاي بازار را برآورده نمي كنند. تمركز بر روي مسايل پايه اي كه كارايي قابل اثباتي دارند شايد تغيير بزرگي ايجاد نكند اما كار عاقلانه اي بنظر ميرسد." او افزود: " بيشترين موفقيت ها براي بازار امنيتي از راه تامين كنترل هاي زيرساختي بدست مي آيد. اصول يافتن و برطرف كردن نقاط آسيب پذير، تنظيمات امن سيستم و بررسي سيستم ها براي يافتن تغييرات، تاثير بسزايي در شكل دادن چارچوب امنيتي قوي دارند."


اين يافته ها همچنان نشان مي دهند كه هرچه سازمان ها بزرگتر هستند، كاركنان آنها اعتماد كمتري به ابزار امنيت مجازي كه بطور كامل از سازمان آنها محافظت ميكنند دارند. در شركت هايي كه كمتر از 1000 كارمند دارند، تنها 32% افراد احساس مي كنند كه با خريد تمام ابزار امنيتي موجود از محافظت كامل برخوردار مي شوند. اين درصد در شركت هايي با 1000 تا 5000 كارمند تا حدود نصف (19 %)،  و حتي در شركت هايي با بيشتر از 5000 كارمند تا 15 % كاهش مي يابد. 
حوادث اخير نشان داده اند كه كنترل هاي پايه اي قادر هستند حتي بدون كمك بعضي از ابزار جديد موجود در بازار بطور موفق از سازمان ها محافظت كنند. مقياس بالاي حملاتي چون Heartbleed، WannaCry و اكنون Petya بيشتر به استفاده ي شركت ها از سيستم هاي قديمي و رفع اشكال نشده مرتبط دانسته ميشود تا نبود ابزار دفاعي. 
اين شركت در يافته هاي خود بيان كرد:" اين حملات بزرگ نشان داده اند كه اهميت دادن به بهداشت امنيتي پايه و حصول اطمينان از كنترل هاي زيرساختي ميتواند حملات را با موفقيت خنثي سازد."

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.